История на Game Ninja

Game Ninja е турнир по електронни спортове с тригодишна история, който е специализиран в PC игри. Инициативата традиционно привлича млади хора, като мисията е не само да развива гейминга в България, но и да насърчава работата в екип, креативността и усвояването на нови технологии. Това води както до вдигане на нивото на електронните спортове у нас, така и до повишаване осведомеността и уменията за работа с нови ИТ продукти и технологии - важна предпоставка за личностното и професионалното развитие на всеки човек. През тези три години турнирът допринесе много за развитието на електронните спортове в България и се превърна в най-голямата и успешна инициатива в тази сфера.

 

2013 година

Първото издание на Game Ninja датира от началото на 2013 г., включвайки онлайн турнири по три от най-актуалните РС игри – стратегическите игри League of Legends, StarCraft II и класиката Counter-Strike 1.6. И трите игри изискват силен отборен дух и работа в екип. Турнирите привлекоха стотици е-спортисти, включително най-добрите геймъри в България, и събра награден фонд във формата на предметни награди на обща стойност 5000 лв. Успехът на проекта даде основание на екипа да го превърне в ежегодна инициатива с постоянно действащ собствен сайт към PC World България.

 

2014 година

В началото на 2014 г. се проведе второто издание на Game Ninja, което надмина успехите на първото, като привлече повече участници – близо 600 отбора и над 1 000 играчи във всички мачове. Всички спортни срещи през 2014 г. бяха записвани и публикувани в българската телевизия за е-спортове AFK TV и в глобалната Twitch.tv, както и в YouTube и Vbox7, а финалите бяха предавани на живо в Интернет и коментирани от най-добрите български коментатори на е-спортове. Броят на уникалните онлайн зрители на мачовете на живо по AFK TV беше 26 000, а общия брой гледания на живо и на запис в YouTube и Vbox7 достигна 76 000. Общата стойност на предметните награди се увеличи до 8 500 лв.

 

2015 година

В рамките на третото издание на Game Ninja бяха проведени три турнира по Dota 2, Counter-Strike: Global Offensive и League of Legends, в които се състезаваха над 330 отбора и близо 1 700 любители на електронните спортове. Онлайн състезанията в рамките на турнирните квалификации и плейофи бяха проследени от 50 000 зрители. През март 2015 г. финалите на турнирите, чийто награден фонд достигна 20 000 лв., за първи път бяха проведени на живо в НДК и бяха посетени от над 1 500 човека, а уникалните гледания на онлайн предаванията от заключителното събитие на Game Ninja надхвърлиха 155 000.

Game Ninja по традиция се ползва и с подкрепата на редица международни хардуерни производители и български компании, които редовно спонсорират турнирната инициатива. Основните спонсори на последното издание на Game Ninja имаха и 16 щанда на финалното събитие, които също привличаха вниманието на хилядите посетители.

 

2016 година

Четвъртото издание на Game Ninja за първи път прекрачи прага на столицата и се проведе също в Русе, Бургас и Варна.

Игрите, които бяха част от Game Ninja събитията в четирите града, бяха Dota 2, Counter-Strike: Global Offensive, League of Legends, Hearthstone и Mortal Kombat X, а общият брой посетители на всички събития (сумарно) беше над 3 000 човека.

© 2013-2017 ESPORTS.BG е собственост на "Ай Си Ти Медиа" ЕООД.

Всички права запазени.